Merre?

Még egy kicsit a célokról

Igen is vannak helyzetek, amikor vacakul alakulnak a dolgok.

Rohanva

Esős reggel, késésben vagy, rohanva indulsz otthonról a 9-kor kezdődő megbeszélésre, amin te fogsz előadni. Bevágod magad az autódba, ami persze pont nem indul el. Vérnyomásod az egekben. Morogsz vagy uram bocsá’, káromkodsz egy cifrát. Ettől kicsit jobb, de a helyzet nem oldódott meg.

Vajon ez az, amire felkeléskor vágytál?

Határozottan állítható, hogy nem vagy épp a topon.

Nem uralod a helyzetet.

Miért van ez?

Mi zaklat fel, mi billent ki? Miért reagálsz ilyen hevesen?

Kapálózol a felszínen, elhiszed a történtekről, hogy azok borzalmasak, és egyenesen ellened vannak.

De ez nyilvánvalóan nincs így.

Benne maradni vagy tovább lépni?

Ha maradsz ebben az állapotban, akkor feszülten, morcosan érsz be, végig izgulod az előadásodat, kapkodva elvégzed a többi teendődet, két rohanás között bekapsz valami ebéd félét, és közben gondolatban máshol jársz. Este nyugtázod, milyen jó, hogy véget ért ez az ámokfutás.

Ha sikerül kilépned ebből a mókuskerékből, van esélyed megfordítani a történéseket.

Több alternatív megoldás is létezik. A kreativitásod szab csak határt.

A gyakorlati megoldást kedvelők kedvéért hoztam 3 példát kedvcsinálónak

  1. Hátradőlsz az autóban, és konstatálod, hogy ez most itt nem oké. Majd’ felrobbansz még, de legalább nem csapkodsz már, hanem bekapcsolod a rádiót, és keresel valami ütős rock zenét. Az illik a hangulatodhoz. Ettől máris jobban érzed magad. Mit ad Isten, még az autód is beindul.
  2. Megállítva egy vészesen dühös pillanatot, rájössz, milyen komikus a helyzet. Látod magad kívülről. Az egész reggeledet. A rohangálásodat a lakásban, a kapkodást, majd a kormánykerék csapkodását, amikor kérlelhetetlenül nem indul be az a dög. És ez az egész olyan nevetséges lesz, hogy felkacagsz. Ott, egyedül ülve az autódban. Nyerő helyzet! A mókuskerékből kint vagy, és máris jönnek a megoldások. Autóból ki, buszra fel. Késel, de már nem csinálsz akkora ügyet belőle. Odaszólsz telefonon a munkahelyedre, majd személyesen is elnézést kérsz a késésért. A folytatásban a dolgok egész jól alakulnak. Este mosollyal az arcodon nyugtázod, hogy a zűrös reggelből egész jót hoztál ki.
  3. Autó nem indul, veszel 3 mély levegőt, ezalatt csöndben vagy, és figyelsz. Majd felteszed a kérdést: Ez az, amit szeretnék? Jó eséllyel a válasz az lesz: nem. No, akkor mit is szeretnék? Be akarok érni időben a munkahelyemre, majd remek előadást tartani. Pompás. Mi kell hozzá? Először is, hogy a problémát ne nagyítsd fel. Aztán: keresd a megoldást. Nagyon fontos odaérned 9-re? Taxi. Nem olyan fontos? Telefon és tömegközlekedés. Útközben van időd vidámra fordítani az eseményeket, és átnézned a jegyzetedet. Amit ha te vezetsz, nem lett volna alkalmad megtenni. Szóval egész jól alakulnak a dolgok. Újra nálad az irányítás. Mit akarok? Miért akarom? És már teszed is a következő lépést.

A tudatosabb utat járók kedvéért pedig nézzük a kifejtősebb megoldást

Átütő változás akkor következik be , amikor nézőpontot váltasz.

Ha lenyugszol, és ebben a nyugalomban kívülről nézed a helyzetet, és kívülről nézed önmagadat is.

Így hát ha a szétesettséghez képest másképp akarsz lenni, és ezért kész vagy feladni valamit abból, ami láthatóan nem működik jelen pillanatban, akkor az eredmény sem várat magára.

Kapálózás, kapkodó cselekvés helyett állj meg egy kicsit, és kérdezd meg magadtól:

Mit szeretnék érezni most?

Felszabadultságot, megkönnyebbülést, örömöt, hálát, tettrekészséget, nyugalmat, megbocsátást? Ha megvan, idézz fel egy olyan emléket, amikor rendelkeztél azzal az érzéssel. Ettől máris jobban leszel.

Most jöhet ez: Mit szeretnék az adott szituációban?

Kapkodás nélkül, de gyorsan felöltözni. Elérni a buszt, és időben beérni dolgozni.  Képzeld is el! Hogyan érzed magad, amikor megvalósul?

Gondolat, érzés, cselekvés. Ez a helyes sorrend.

Törekedj az öröm és a jó érzés állapotára minden helyzetben.

Ha kapásból rávágod a fentiekre, hogy marhaság, csak tegyél egy próbát. Tényleg érezd, amit szeretnél, tényleg képzeld el az eredményt, amit szeretnél. Ha így teszel, jönni fog a helyes lépés is.

Sohasem vagy egyedül. Sok égi és földi segítő kíséri az utadat, a nehéz helyzetekben is. De egyik sem gondol, érez és cselekszik helyetted! Azt neked kell. Ráadásul nem segíthetnek, amíg nem kéred őket. A legateistábbak közt is előfordul, hogy így kiáltanak fel: Istenem, most segíts!

Újra a helyeden

Amint visszakerülsz a helyedre, sokkal könnyebbé válnak a dolgok. Nem lesz egyből rózsaszín minden. Nem tűnik el minden nehézség. De tudni fogod, ha valami rossz ér, azonnal vissza kell vonulnod, hogy rendezd a soraidat. Ezen a ponton tehát állj meg! Adj időt magadnak. Mint a sport meccseken.

Mielőtt azt mondanád, nincs időd, gondold át még egyszer. Ugye, te is tudod a folytatást? Arra van időd, …

Gyakorlás, gyakorlás, gyakorlás

Nem valószínű, hogy a fent leírt utat valaha is megtanították volna neked, otthon, az iskolában, vagy bárhol. Ez nem jelenti azt, hogy ne tudnád bármikor megtanulni, Gyakorlás, gyakorlás, gyakorlás. Emlékszel még arra, milyen sokáig tartott megtanulni biztosan járni? Nem, ugye? Mert nem is fontos. A jó elvárásának szokását kialakítani is ilyen folyamat. Gyakorolod, elbuksz, felállsz, mész tovább. A végén csak az fog megmaradni, hogy te ezt már profin csinálod!

Megkönnyítheti a dolgot, ha beavatsz valakit, és együtt gyakoroltok. A legjobb barátodat, a párodat.

Szeretettel,

Marianna

 

További aktualitásokról, programokról hírlevélben értesülhetsz.

Feliratkozás itt:




Az űrlap alja

 

 

Tetszett ez az írás? Oszd meg ismerőseiddel!
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn
Címkék:  

Hagyjon üzenetet!

Ezeket a HTMl tag-eket és attribútumokat használhatod: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Az időlimit lejárt, töltsd újra a CAPTCHA-t!