Könyvajánló – A májtisztítás kézikönyve

Ha azt mondom neked, hogy ez az egyik legjobb könyv, amit májtisztításról olvastam, az téged nem fog lázba hozni.

Ha azt mondom, hogy energikus és fiatalos leszel (maradsz), sokáig élsz egészségesen, szép lesz a hajad és a bőröd, ha a könyv útmutatásait követed, akkor bízom benne, hogy máris kíváncsian veszed a kezedbe.

Az időzítés is testhezálló, hiszen a tavasz már hamarosan itt kopogtat az ajtónkon, friss színeket, illatokat, a megújulás lehetőségét hozva. Ez az időszak kiváló alkalom arra, hogy friss energiákkal új dolgokba kezdjünk.

A friss energiát a testünk szolgáltatja, de csak akkor, ha segítjük a regenerálódását, feltöltését, különösen így, a hosszú tél utáni. Ennek az első lépése a méregtelenítés. A méregtelenítés karmestere pedig a máj.

Mit érdemes tudnunk a májunkról? Hogyan regenerálható? Milyen pozitív hatásai vannak a jól működő máj működésének életünk egészére vonatkozóan?

Erről mesél nekünk Rhody Lake a könyvében.

Hogy van ma a májad? Kérdezi az orosz üdvözéséként. Régi gyógyító népként pontosan tudják, hogy a máj központi szerepet játszik testünk egészségében.

A kínaiak a májat minden szervek „atyjaként” emlegetik.

A máj nélkülözhetetlen szerepe testünk egészségében

A máj szállítja a szükséges tápanyagokat az emberi szervezetet felépítő valamennyi alkotóelemhez: sejtekhez, izmokhoz, agyhoz, szervekhez, mirigyekhez, hajhoz és körömhöz.

Kiemelkedő szerepe van – sok egyéb mellett, például – a szénhidrát-anyagcsere és a hormonháztartás működtetésében. A májban, mint egy kémiai “üzemben”, építés és bontás is zajlik. Itt termelődnek többek között az élethez nélkülözhetetlen fehérjék és a véralvadási faktorok. A máj bontja le a hormonokat, az elhasználódott fehérjéket és a szervezetbe bejutó káros anyagokat is. A máj felveszi a szervezetünk számára fontos tápanyagokat, a károsakat pedig kiszűri. A szájon át bevett gyógyszerek is ezt az utat járják be: először a májba jutnak, egy részükből itt válik aktív hatóanyag, és feladatuk ellátása után nagy többségük itt is bomlik le. (Forrás: dr. Horváth Gábor)

A máj vészjelzései

Számos egészségi probléma hátterében – anélkül, hogy tudnánk róla – a máj áll. Ilyenek például a megnövekedett koleszterinszint, székrekedés, allergiák, bőrkiütés, asztma, megnövekedett vércukorszint, irritábilis bélszindróma, túlsúly, narancsbőr, has puffadás, ingerlékenység, hőhullámok, krónikus fáradtság, levertség, májfoltok. Ha ezt tapasztalod, azt jelenti, hogy a májad már eltömődött, nem kielégítően működik.

Májkárosítók

Azt még egy általános iskolás is tudja, hogy az alkohol, kábítószerek és gyógyszerek károsítják a májat.

Amit azonban kevesen tudnak, hogy a modern élelmiszerek jelentik a legáltalánosabb veszélyforrást a fő méregtelenítő szervünk számára. Az ipari forradalommal elterjedt finomított élelmiszerek olyan adalékanyagokat tartalmaznak, melyek emészthetetlenek a máj számára. Ha folyamatosan terheljük ilyen anyagokkal, a máj „elkeseredésében” a tüdő, a bőr, a vesék és belek felé üríti a méreganyagokat, ám mivel ezek sem boldogulnak könnyen a feladattal, hamar megjelennek a fent említett tünetek.

Ugyancsak extra terhelést jelentenek a májnak a nehéz ételek, különösen, ha késői órában (este 6 után) fogyasztjuk őket. Ilyenkor a máj túlórázni kényszerül. Ez az erősen igénybe vett máj az, ami ágyban marasztal, ilyenkor tapasztalod azt, hogy nem bírsz felkelni, rosszkedvű és ingerlékeny vagy, és ezt az egészet ráadásul könnyen megmagyarázod azzal, hogy „nem vagy korán kelő típus”. Holott pusztán annyi a titok, hogy megfelelő ételeket és körülményeket szükséges teremteni a májunk számára, ami azt busásan meghálálja.

A megoldás a konyhában kezdődik

A jó hír az, hogy a méregtelenítéshez, illetve a májfunkciók feljavításához nem kell messzebb mennünk a konyhánál. A lényeg a megfelelő ételek fogyasztása, és néhány szabály betartása.

Amitől ez a könyv igazán hasznos lesz neked

Csak a lényeges információkat mondja el neked, amit az egészséged megóvása érdekében feltétlen tudnod érdemes. Mindezt hétköznapi nyelven teszi, kerülve mindenféle tudományos kifejezést, így azonnal érthetővé válik, mi miért jó, illetve kerülendő.

Praktikus tippeket találsz benne az étkezéssel kapcsolatos szokásaid minél egészségesebb irányba fordításához.

Ínycsiklandozó receptekkel szolgál, vagyis rögtön gyakorlatba is ültetheted az olvasottakat.

Mindehhez igényes lapokon minőségi fotókat és ábrákat találsz illusztrációként. Vagyis, ha te is szereted a szépet, imádni fogod kézbe venni, és lapozgatni ezt a könyvet.

Személyes példám

Végül engedd meg, hogy egy kis személyes élményt osszak meg veled, a témával kapcsolatosan.

Hosszú évek óta vagyok elkötelezett híve az egészséges életmódnak, ezen belül a teljes értékű táplálkozásnak. Sokat olvastam és tanultam a témában, és ezek körül volt, amit sikerült szokássá alakítani. Az eredmények is jöttek szép sorban. Megszűntek a húszas éveimben jelentkező emésztési problémáim, stabil a testsúlyom, és általánosságban véve jó a közérzetem.

Kerülöm a radikális változásokat, mindig is olyan irányt választottam, ami még társasági lényként is tartani tudok. Sosem akartam annyira különc lenni, amitől családi és baráti körben ne tudnék egy jót enni.

A sok jó fordulat mellett azonban lett egy olyan szokásom, ami nem vált előnyömre. Ez pedig a nassolás. Én a kekszek, ropik és mogyorófélék bűvkörébe találtam magam. Aztán amikor ennek negatív hatásai begyűrűztek az életembe, és a hasam köré, akkor kapcsoltam, hogy itt az ideje a változtatásnak. Egy csöppet sem esett jól rájönni, hogy ahhoz, hogy újra fitt és makk egészséges legyek, fel kell hagynom kedvenc csemegéimmel, és még tudatosabban kell megválasztanom étkeimet. A cél motivált, és az is hajtott, hogy bebizonyítsam, ura vagyok a történéseimnek.

Vissza akartam venni az irányítást.

Kitűztem a napot, amikor elkezdem a süti és csoki-mentes diétámat. Egy hónapot adtam magamnak, azzal a felkiáltással, hogy ez már elég idő, hogy ha jól működik, meg is tudjam tartani ezt a jó szokást. A fő étkezések közti nassolás elhagyását kevésbé drasztikusra terveztem, azt kisebb lépésekkel akarom elérni. Tudom magamról, hogy ha mindent egyszerre akarok, a frusztrációm kiüti a lelkesedésemet, azt meg ugye, nem kockáztathatom. Lelkesedés, belső motiváció nélkül nincs siker.

Ebben az időben került a kezembe Rhody Lake könyve. Kapóra jött, hiszen régóta tudom, hogy a májam kulcs szerepet tölt be az egészségem állapotában, így előre örültem, hogy a tervem beleillik a májam segítésének módszereibe.

Szerettem kézbe venni, és azonnal elkezdtem olvasni. Tetszett, amit benne találtam. Remek összefoglalás a legfontosabb dolgokról, és gyönyörű fotókkal kiegészített receptek az azonnali megvalósításról.

Közeledett a fogadalmam napja. Nem faltam az édességet, de még ettem úgy, ahogy megkívántam. Aztán elindult a számláló. Az első napok nagyon furcsák voltak. Jött a jól megszokott gesztus, az édesség-kívánós érzet, rutinosan elindultak volna a lábaim a konyha felé. Leállítottam. Ittam egy kis vizet, vagy csak elkezdtem valami olyan tevékenységet, ami elűzte a megkísértő gondolatokat. Amikor percek múlva megmaradt a sóvárgás, pár szem diót vagy aszalt gyümölcsöt ettem. Ahogy teltek a napok, a sóvárgás alább hagyott. Ráadásul arra lettem figyelmes, hogy kevesebb étel elegendő volt ebédre és vacsorára is. Ennek megörültem. Ahogy a kényszeres evés elhalványodásának is.

Tudom, hogy ez egy folyamat, és időt igényel a tartós változás. Ezért továbbra is lelkes vagyok, és következetesen kitartok a tervem mellett. Hogy hiányzik-e az édesség? Igen, néha. Amikor mást látok édességet enni. Ami nekem bevált, hogy mindig van a közelembe olyan egészséges étel, amiből vészhelyzet esetén pár falat átsegít a holtponton.

Jókívánság

Kívánom neked, hogy lépj szövetségbe a májaddal, tanulj meg figyelni a jelzéseire, járj időnként a kedvében. A májad kicsattanó életerővel, nyugodt éjszakákkal, szép hajjal és bőrrel fogja neked meghálálni.

Szeretettel

Marianna

 

További aktualitásokról, programokról hírlevélben értesülhetsz:

Feliratkozás itt:




 

Tetszett ez az írás? Oszd meg ismerőseiddel!
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn
Címkék:  

Hagyjon üzenetet!

Ezeket a HTMl tag-eket és attribútumokat használhatod: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Az időlimit lejárt, töltsd újra a CAPTCHA-t!