Érzéseink

Szokások, amik a sikerig repítenek – 3. rész

Immár két részben foglalkoztunk a sikerhez elengedhetetlen jó szokásokkal. Az első részben azt az 5 területet néztük meg, ahol érdemes odafigyelned a szokásaidra, illetve írtam 7 gyakorlati ötletet, hogy biztosan sikerüljön előrevivő új szokást kialakítanod. A második a mentális terület jó szokásairól szól.

A záró harmadik részben az érzések területén fogunk barangolni, ahol szintén fontos a jó hozzáállás.

Emlékszel: A sikeres embereknek sikeres szokásaik vannak.

Az érzések világa az a táj, ahol sok minden eldől. Csak gondolj bele, mekkora jelentősége van annak, hogy valamit örömmel vagy félelemmel, netán haraggal teszel. Meghatározza a napodat, sőt másokra is hatással van, akik veled érintkeznek.

Milyen kapcsolatban vagy az érzéseiddel? Ki a főnök, te, vagy pedig az érzéseid? Hogyan lehet jó szokásokat kialakítani az érzések területén?

Mindenki kapcsolatban van az érzéseivel, így vagy úgy. Vannak, akik bátran kapcsolódnak és figyelnek az érzéseikre, és vannak, akik nem igazán vesznek róluk tudomást.

Mitől függ, milyen kapcsolatban vagy az érzéseiddel?

Két dologtól. A gyerekkorod hatásaitól és a felnőttkorod döntéseitől, tudatosságától.

Ezek közül a legelső impulzusok igen meghatározóak, a születésedtől gyerekkorodban végig körülötted lévő környezet, család hatásai. Ha engedték, hogy megéld az érzéseidet, jó eséllyel felnőttként is bátran engeded őket jönni és menni. Ha folyton lebeszéltek az érzéseid megéléséről („ne hisztizz”, „halkabban örülj”, „a kisfiúk nem sírnak”, stb.), akkor már gyerekként azt tanultad, hogy az érzésekkel csínján kell bánni. Vagyis legjobb, ha elfojtod őket.

Ezzel együtt láthattál manipuláló felnőtteket, akik egy cél érdekében így vagy úgy viselkedtek és látványosan éreztek. Ezzel pedig azt tanultad meg, hogy az érzések kimutatása príma eszköz mások manipulálására. Csodás fegyver lett a kezedben. Nem csoda, hogy annyi félreértés van az emberek között. Ki tudja már, mi a valós, és mi az eljátszott érzés.

És bár a saját érzéseit a legtöbben igaznak hiszik, ám aki az önismeretben jártas, már résen van. A túl heves érzelmi kitöréseknél (mind pozitív, mind negatív irányban) gyanút fog, és figyel. Figyel arra, mi ez az érzés, és mit akar tőle. Azt még csak-csak felismered, mit érzel, ám arra kevesen tudatosak, mi végre éreznek úgy, ahogy.

Mit akar tőled egy-egy érzés?

Merőben új megközelítési mód lehet számodra, hogy az érzéseid valamit akarnak tőled. Pedig elég csak arra gondolnod, hogy a betegséged tünetei a tested jelzései számodra, hogy valami kibillent az egyensúlyból.

Minden érzés ugyanígy egy indikátor, azt jelzi, milyen állapotban vagy. Szolgálod a jó közérzeted, vagy épp ellene dolgozol. Hogy is van ez?

A világban minden energia, rezgés. Ez már nem kérdés, hanem bizonyított tény. Ebben az írásban nem térek ki ennek alátámasztására. Te magad is egyszerűen utána járhatsz. A magas rezgésű dolgok pozitívan, az alacsony rezgésűek negatívan hatnak ránk. Ugyanez igaz az érzéseinkre is.

Mihez képest alacsony vagy magas egy érzés szint?

Erre Dr. Hawkins tudattérképe ad választ. Több évtizeden át végzett kutatásokat arra vonatkozóan, hogyan képzelhetjük el az emberi tudatot. A táblázatból láthatod, hogy minden tudatszinthez tartozik egy érzés is.

Az emberi tudat kiterjedését dr. Hawkins egy skálán határozta meg, ami 1-1000-ig terjed. A skála értékei 10-nek a hatványait jelölik, tehát már egy értékbeli elmozdulás hatványozott erő jelenlétét jelzi. Például a 200-as érték 10 a kétszázadikon értéknek felel meg.

„Létezik egy végtelen potenciájú, határtalan birodalom: maga a tudat, amelyen belül hihetetlenül nagy erejű mező szervezi az emberi viselkedést az „emberlétre” jellemző formákká. … Az agy pedig egyfajta vevőkészülékként fogja az elme energiamintázatait, a tudat gondolat formájában való kifejeződéseit. Csupán az ego hiúsága miatt tartjuk gondolatainkat sajátunknak.”

Két igazán fontos érték van a skálán. A 200-as és az 500-as.

Minden romboló erő a 200-as szint alatt van. Büszkeség, harag, vágyakozás, félelem, bánat, fásultság, bűntudat, szégyen. Ennek a skálának a legalja a szégyen, a félelemkeltés eszköze. Tudd, ha valaki bűntudatot igyekszik benned kelteni, igen alacsony tudatszinten van.

Az 500-as szint a szereteté. Erre törekszünk, és még innen felfelé.

Ha tudod, milyen tudatszinten állsz, akkor azt is láthatod, hogy mi az a legközelebbi lépcsőfok, amit a jövőben meg kell ugranod. Olyan ez, mint az általános iskola. Mindenki tudja, hogy az első osztály után a második jön, utána pedig a harmadik. A következő szintre jutás feltétele az előző szint meglépése. Vess hát egy pillantást a táblázatra, és vizsgáld meg, hol tartasz most, ebben a pillanatban. Fontos tudnod, hogy ezek nem statikus, hanem dinamikusan változó minőségek. Ha jelen pillanatban egy negatív állapotban vagy, határozd el, hogy tovább lépsz.

Jó szokások az érzések területén

Az alábbi tippek egy fokozatot is jeleznek, így egyik a másik után teljesítendő.

  1. Ismerd meg az érzéseket. Tanulmányozd Dr. Hawkins tudattérképén keresztül. Gondold végig, általában hogyan érzed magad egyes helyzetekben. Azonosítsd be a táblázat alapján.
  2. Ismerd fel a pillanatnyi érzésedet.
  3. Köss vele barátságot, azaz fogadd el. Amikor ellenállsz neki, csak olajat öntesz a tűzre. Amennyiben elfogadod a létezését, megengeded az érzésnek, hogy „tegye a dolgát”, pl. felhívja a figyelmedet egy fontos dologra. Dühös vagy? Szuper. Mi az oka? Mi váltotta ki?
  4. Határozd el, hogy pozitív irányba tereled az érzésedet, a következő fokozatba kapcsolsz. Mi a következő lépés?
  5. Cselekedj. Itt jöhet saját bevált praktika, ha pedig nem boldogulsz, kérj segítséget. Ha túl sok időt töltesz negatív érzések közt, szokásoddá válhat. Akár a szenvedés is. Sok példát láttam már arra, hogy valaki sportot űz a szenvedésből. Ám az emberek nem szeretik a tartósan szenvedők társaságát. A stressz is egy rossz szokás. Átírható.
  6. Gyakorolj. Elsőre senki sem profi egy új dolog elsajátításában. Csináld, vond le a tanulságot, és hangszereld át, vagyis csináld jobban legközelebb. Ez a siker receptje.

ÉrzéseinkJó érzésekkel jól lenni a saját bőrünkben nagyszerű dolog. Ez is olyan, amiért te magad tehetsz a legtöbbet. Érzéseidet nem más okozza. Nem ők éreznek, érezni, amit érzel, csak te tudsz. Így az érzéseid fölötti hatalom és a megváltoztatásuk lehetősége is a te kezedbe van.

Mivel az érzések világa még tartogat meglepetéseket, ígérem, tovább folytatom a kalandozást ezen az izgalmas tájon. Hiszen ahogyan érzel, meghatározza életed minőségét.

Legközelebb az érzelmi intelligenciáról hozok érdekes gondolatokat.

Addig is élményeidet és kérdéseidet az érzések témában várom e-mailben vagy hozzászólásban. Várom a sikertörténeteket is! Erősítsük egymást a jó példával.

Szeretettel,

Marianna

 

 

További aktualitásokról, programokról hírlevélben értesülhetsz:

Feliratkozás itt:




 

 

 

 

 

Tetszett ez az írás? Oszd meg ismerőseiddel!
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn
Címkék:  

Hagyjon üzenetet!

Ezeket a HTMl tag-eket és attribútumokat használhatod: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Az időlimit lejárt, töltsd újra a CAPTCHA-t!