Jelen dokumentum tartalmazza Varga Marianna EV. mint szolgáltató (a továbbiakban: Szolgáltató) által a sajatutadon.hu internetes oldalon (a továbbiakban: Honlap) keresztül értékesített termékek és szolgáltatások megrendelőire (a továbbiakban: Vásárló) vonatkozó általános szerződési feltételeket (a továbbiakban: „ÁSZF”).

Jelen ÁSZF a Szolgáltató valamennyi, a Honlapon keresztül a Vásárló által megvásárolható termék és szolgáltatás vásárlási feltételeit tartalmazza.

A Honlap használatához szükséges azon technikai tájékoztatást, melyet jelen ÁSZF nem tartalmaz, a Honlapon elérhető egyéb tájékoztatások nyújtják.

A szerződés nyelve magyar.

A szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, azokat Szolgáltató nem iktatja, így az utólag nem hozzáférhető, és nem megtekinthető.

Szolgáltató semmilyen magatartási kódex rendelkezéseinek nem veti alá magát.

A Vásárló a Honlap használatával, a Szolgáltatás igénybevételével tudomásul veszi és elfogadja az alábbiakat:

1. Szolgáltató adatai

Név: Varga Marianna EV.

Székhely: 1165 Budapest, Koronafürt u. 46/C. IV/1.

Adószám: 56359709-1-42

Számlavezető pénzintézet: OTP Bank Nyrt.

Számlaszám: 11173061-09772070

E-mail cím: marianna@sajatudtadon.hu

Telefonszám: +36 70 333 1985

A Szolgáltatás nyújtásához igénybe vett tárhely szolgáltató:

Neve: DotRoll Kft.

Székhely: 1148 Budapest, Fogarasi út 3-5.

2. A Vásárlás feltételei és menete

Regisztráció

A Honlap tartalmának minden része elérhető bármely Vásárló számára, regisztráció nélkül, a vásárlás sincs regisztrációhoz kötve.

Megrendelés

Vásárló az alábbi módon tud megrendelést leadni a Honlapon elérhető termékekre:

1. Termék vagy Szolgáltatás kiválasztása

A Termékre, vagy Szolgáltatásra kattintva érhető el a terméket bemutató oldal.

Az oldalon elérhető termékek:

Irányváltó könyvek

Tudástárban fellelhető anyagok

Az oldalon elérhető szolgáltatások:

Személyes vagy online tanácsadás

Könyvírás (szellemírói tevékenység)

Interjúkészítés

Szeminárium és workshop tartása

Ezen az oldalon megrendelői űrlap kitöltésével vagy email írásával lehet a terméket/szolgáltatást megrendelni, a szállítási és számlázási információkat megadni.

Szolgáltató a megrendelés sikerességéről az ezt követő felületen és e-mailben is értesíti a Vásárlót.

Rendelés leadása

A rendelés feladása tehát az adott termékoldalon a megrendelői űrlap lezárását jelző gombra kattintással történik, ami a Vásárló részére fizetési kötelezettséget keletkeztet.

Termék esetén:

Vásárló a megrendelés végén találja a kiválasztott termék darabszámát, illetve esetlegesen a csomagolási- és szállítási költséget, valamint a bruttó végösszeget is.

Vásárló a megrendelését a ’Megrendelem’ gombra kattintással tudja leadni.

Tájékoztatom, hogy a ’Megrendelem’ gombra kattintás a Vásárló számára fizetési kötelezettséget keletkeztet!

A rendelés leadása után a Szolgáltató díjbekérőt küld a Vásárló részére a Vásárló rendeléskor megadott e-mail címére.

Vásárlónak bekattintással el kell fogadnia jelen ÁSZF-ben, illetve az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltakat.

Szolgáltatás esetén:

Vásárló a megrendelés végén találja a kiválasztott szolgáltatás leírását, valamint a bruttó végösszeget is.

Vásárló a megrendelését a ’Jelentkezem’ gombra kattintással tudja leadni.

Tájékoztatom, hogy a ’Jelentkezem’ gombra kattintás a Vásárló számára fizetési kötelezettséget keletkeztet!

A rendelés leadása után a Szolgáltató díjbekérőt küld a Vásárló részére a Vásárló rendeléskor megadott e-mail címére.

Vásárlónak bekattintással el kell fogadnia jelen ÁSZF-ben, illetve az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltakat.

Fizetési mód, szállítási és számlázási adatok megadása

Vásárlónak a szolgáltatás és/vagy a termék és a termék darabszámának kiválasztását követően bekattintással ki kell választania a fizetési módot, majd meg kell adnia a kért szállítási és számlázási adatokat.

Adatbeviteli hibák javítása

Vásárlónak a rendelés bármely szakaszában és a megrendelés Szolgáltató részére való elküldéséig a Honlapon bármikor lehetősége van az adatbeviteli hibák javítására.

Amennyiben a Vásárló véglegesítette rendelését és a megadott adatokban hibát fedez fel, akkor a lehető legrövidebb időn belül kezdeményeznie kell a rendelése törlését, vagy módosítását. A hibás rendelés törlését a megrendeléskor/regisztrációkor megadott email címről küldött levéllel jelezheti Vásárló a Szolgáltató felé. Ezt követően a helyes adatokat tartalmazó rendelés újra feladható.

Ajánlati kötöttség, visszaigazolás

A Szolgáltató a megrendeléseket automatikusan feldolgozza és e-mail értesítésben visszaigazolja a Vásárló részére a megrendelés elfogadását és a szerződés létrejöttét, mely visszaigazoló e-mail tartalmazza a Vásárló által a vásárlás, illetve regisztráció során megadott adatokat (számlázási és szállítási információk), a rendelés azonosítóját, a rendelés dátumát, a megrendelt termékek felsorolását, mennyiségét, a termék árát, szállítási költséget és a fizetendő végösszeget, és a Szolgáltató elérhetőségi adatait.

A visszaigazoló e-mail Szolgáltató részéről a Vásárló által tett ajánlat elfogadásának minősül, mellyel érvényes szerződés jön létre Szolgáltató és Vásárló között.

Vásárló mentesül az ajánlati kötöttség alól, ha legkésőbb 48 órán belül nem kapja meg Szolgáltatótól az elküldött rendelésre vonatkozó visszaigazoló e-mailt.

Ha Vásárló rendelését már elküldte a Szolgáltató részére és hibát vesz észre a visszaigazoló e-mailben szereplő adatok tekintetében, azt 1 napon belül jeleznie kell Szolgáltató felé, a nem kívánt rendelések teljesítésének elkerülése érdekében.

A megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.

A megrendelés beérkezését követően előfordulhat, hogy bizonyos termékekből nem áll rendelkezésre elegendő mennyiség a Vásárló kiszolgálásához (törekszem arra, hogy mindig a legfrissebb készlettel dolgozzak). Ebben az esetben Szolgáltató e-mailben vagy a Vásárló által megadott telefonszámon informálja a Vásárlót és tájékoztatja az alternatív megoldásokról.

Termék / szolgáltatás árának feltüntetése

A Honlapon feltüntetett árak a rendelés időpontjában érvényes árak, amelyeket a Honlapon a termékek mellett talál a Vásárló. Az árak bruttó árak, a 0% ÁFA-t tartalmaznak, azonban ezek az árak nem tartalmazzák a szállítási költséget.

Szolgáltató nem vállal felelősséget a gondossága ellenére és/vagy a rendszer hibájából eredően hibásan feltüntetett árért.

Nyilvánvalóan hibásan feltüntetett árnak minősül különösen:

 0 Ft-os ár,

 kedvezménnyel csökkentett, de a kedvezményt tévesen feltüntető ár.

Hibás ár feltüntetése esetén a Szolgáltató felajánlja a Szolgáltatás valós áron történő megvásárlásának lehetőségét, mely információ birtokában a Vásárló eldöntheti, hogy megrendeli valós áron a Szolgáltatást vagy minden hátrányos jogkövetkezmény nélkül lemondja a megrendelést.

Amennyiben a Szolgáltató és a Vásárló között a hibás áron létrejött a szerződés, a Szolgáltató a szerződést felmondhatja, illetve megtámadhatja, amennyiben a valós áron nem tud a Vásárlóval megállapodni.

Fizetés

Vásárló a Szolgáltatás ellenértékét az alábbi fizetési módokkal tudja kiegyenlíteni:

– Paylike bankkártyás fizetési rendszeren keresztül,

– Közvetlen banki átutalással.

A Honlapon feltüntetett árak a rendelés időpontjában érvényes árak, amelyeket a Honlapon talál a Vásárló. Az árak 0% ÁFÁ-t tartalmaznak.

A megrendelt termékekről, illetve jegyekről a Szolgáltató a Vásárló rendeléskor megadott e-mail címére díjbekérőt küld. A megrendelés a díjbekérő kiegyenlítése után válik véglegessé.

Az online bankkártyás fizetések a Paylike rendszerén keresztül valósulnak meg. Online bankkártyás fizetés esetén a honlap automatikusan átirányítja a Paylike (Paylike ApS P.O. Pedersens Vej 14 Skejby, 8200 Aarhus N Dánia) oldalára. Bővebb információ: https://paylike.hu/ (Továbbított adatok: a megrendelt tételek neve és ára, illetve a végösszeg.) A bankkártya adatok a Szolgáltatóhoz nem jutnak el. 

Számla

Szolgáltató a Vásárló részére elektronikus úton a megadott email címére küldi el számláját. A Szolgáltató az elektronikus számlát a Számlázz.hu oldalon készíti el.

Szállítás

Termék esetén

A Honlapon leadott termékrendeléseket a Szolgáltató csomagküldő szolgáltatás igénybevételével kézbesíti.

A Szállítás költsége a termék megrendelését lehetővé tévő oldalon olvasható, amit a Vásárlónak kell kiegyenlítenie a megrendelt termék és/vagy szolgáltatás árával együtt.

Amennyiben a küldemény nem kerül átvételre, visszaszállításra kerül a Szolgáltatóhoz. Előfordulhat, hogy előre nem látott esemény miatt hiúsul meg az átvétel, ezért célszerű, hogy Vásárló megadja telefonszámát, vagy e-mail címét, hogy a csomagküldő értesíthesse Vásárlót az érkező küldeményről.

Ha a Vásárló sérülést tapasztal a terméken vagy a csomagoláson, az átvétel során, a sérülésekről a Szolgáltatót értesítenie kell. Amennyiben az átvételkor láthatóan sérült a csomagolás vagy a termék, és a sérülés az áru átvételét megelőzően keletkezett, a termék visszavételét Szolgáltató díjmentesen biztosítja. Az átvételt követően észlelt sérülésért Szolgáltató felelősséget nem vállal.

Szolgáltató nem vállal felelősséget a hibásan megadott adatok miatti késedelmes, vagy meghiúsult szállítási eseményekért.

Szemináriumokra és workshopokra vonatkozó feltételek

Szolgáltató a szemináriumok és workshopok keretében szabadidős tevékenység elöltésére nyújt lehetőséget. Az oktató videó nem minősül a felnőttképzési törvény szerinti felnőttképzési tevékenységnek, nem ad végzettséget vagy bizonyítványt, célja kifejezetten a szabadidős foglalkozás nyújtása, ennek keretében a szeminárium témájához igazodó előadás és ismeretterjesztés megvalósítása.

Szolgáltató nem vállal felelősséget azért, ha:

– a megvásárolt eseményre szóló belépőjegyet azért nem lehet beváltani, mert az esemény elmarad,

– az előre meghirdetett időponttól eltérő időpontban rendezik meg az eseményt,

– az eseményre a Vásárló érdekkörében felmerült okból a Vásárlót nem engedik be.

Vásárló köteles betartani az esemény Házirendjét.

Vásárló elfogadja, hogy az esemény helyszínére és az helyszínről történő utazás megszervezése saját felelősségére történik.

Amennyiben az esemény elmarad, Szolgáltató egyedileg tájékoztat minden érintett jegyvásárlót a visszatérítési és kompenzációs eljárásról.

Szolgáltató a jegyek viszontértékesítését nem engedélyezi. Amennyiben viszontértékesítést észlel a Szolgáltató, jogosult a korábban létrejött szerződés azonnali hatályú felmondására a jegyek érvénytelenítésére a vételár visszatérítése mellett.

Értékesítés külföldre

A Szolgáltató nem különbözteti meg az értékesítés során a Magyarország területén és az azon kívül az Európai Unió területén belüli vásárlókat.

A Magyarországon kívüli vásárlásra is jelen ÁSZF rendelkezései az irányadóak a vonatkozó 2018/302/EU rendelet előírásaival együtt.

A külföldi értékesítés során a kommunikáció és a vásárlás nyelve a magyar nyelv, Szolgáltató nem köteles a vásárló tagállami szerinti nyelven kommunikálni Vásárlóval.

A Szolgáltató nem köteles megfeleljen a Vásárló tagállama szerinti nemzeti jogban az érintett

Termékkel/Szolgáltatással kapcsolatban meghatározott szerződésen kívüli követelményeknek, például címkézési vagy ágazat-specifikus követelményeknek, vagy hogy tájékoztassa a Vásárlót ezekről a követelményekről.

Vásárló a jelen ÁSZF szerint élhet jogérvényesítési lehetőségeivel.

A fizetés az Szolgáltató által meghatározott pénznemben valósul meg,

A Szolgáltató visszatarthatja a Termék átadását/Szolgáltatás teljesítését, ameddig nem győződik meg arról, hogy a Termék/Szolgáltatás árának kifizetése sikeresen megtörtént az elektronikus fizetési megoldás használatával (ideértve azt az esetet is, amikor az átutalással fizetett termék esetén Vásárló a tagállama szerinti pénznemben utalja el a vételárat és az átváltás, valamint a banki jutalékok, költségek miatt a Szolgáltató nem kapja meg teljes mértékben a vételár összegét), amennyiben a Termék ára nem került teljes mértékben kifizetésre, a Szolgáltató a vételár kiegészítésére hívhatja fel a Vásárlót. A Szolgáltató a Termék/Szolgáltatás átadása érdekében a magyar vásárlókat megillető átadási lehetőségeket biztosítja a nem magyarországi vásárlóknak is, amely alapján, ha a magyar Vásárló az ÁSZF szerint:

– kérheti a Termék szállítását Magyarország területére, vagy bármely más Európai Uniós tagállam területére, ezt kérheti a nem magyarországi vásárló is bármely az ÁSZF-ben megjelölt szállítási módon,

– választhatja a Termék személyes átvételét a Szolgáltatónál, ezzel élhet a nem magyarországi vásárló is.

Egyebekben a Vásárló kérheti, hogy a Termék szállítását saját költségén oldhassa meg külföldre.

Magyar vásárlót ez a jog nem illet meg.

A Szolgáltató a szállítási díj megfizetését követően teljesíti a megrendelést. Amennyiben Vásárló a szállítási díjat nem fizeti meg a Szolgáltató számára, vagy a saját szállítást nem oldja meg az előre egyeztetett időpontig, a Szolgáltató a szerződést felmondja és az előre megfizetett vételárat visszafizeti Vásárló számára.

A Vásárlót megillető elállási és szavatossági jogok

A Vásárlót a Honlapon értékesített termékek esetén:

– Fogyasztónak minősülő vásárlót elállási jog illet meg,

– valamennyi Vásárlót kellék és termékszavatossági jog illet meg.

A Honlapon értékesített jegyek esetén valamennyi Vásárlót kellék- és termékszavatossági jog illet meg.

Elállási jog termékek esetében

Az e pontban foglaltak kizárólag a Fogyasztónak minősülő Vásárlóra vonatkoznak. Fogyasztónak minősül a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy, aki a Webshopban árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje (a továbbiakban „Fogyasztó”).

A Webshopban vásárolt termék esetében Fogyasztó jogosult:

 a termék,

 több termék szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott termék,

 több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tétel vagy darab,

 ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak,

 a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül a vásárlásától indokolás nélkül elállni.

Fogyasztót megilleti, hogy a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.

Jegy vásárlása esetén a 45/2014 Korm. rendelet 29. § (1) bekezdés l) pontja alapján, mivel a jegy olyan szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés, amely a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot váltható csak be.

Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, elektronikus úton küldött levél útján) a jelen ÁSZF 1. pontjában feltüntetett elérhetőségek igénybevételével a Szolgáltató részére. Ebből a célból Fogyasztó felhasználhatja a következő linken: https://sajatutadon.hu/elallasi_felmondasi_nyilatkozat.docx keresztül elérhető elállási nyilatkozat – mintát is. Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát a Szolgáltató részére.

A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát az 1. pontban meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta.

Mindkét esetben a Szolgáltató e-mailben haladéktalanul visszaigazolja a Fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését.

Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha Fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldi a Szolgáltatónak.

Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mail-en keresztül történő értesítés esetén az e-mail küldésének idejét veszi figyelembe Szolgáltató a határidő számítás szempontjából. A Fogyasztó levelét ajánlott küldeményként adja postára, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.

Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Szolgáltató postai címére indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, ha Fogyasztó a 14 napos határidő letelte előtt elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt futárnak átadja) a terméket.

A termék Szolgáltató címére történő visszaküldésének költsége a Fogyasztót terheli. Szolgáltatónak z utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldésének  költségén kívül az elállás kapcsán a Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli.

Ha Fogyasztó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül Szolgáltató visszatéríti a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Fogyasztó a Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott. Szolgáltató jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő közül Szolgáltató a korábbi időpontot veszi figyelembe.

Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be. A Szolgáltató tehát követelheti a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenés, illetve ésszerű költségeinek – ha szolgáltatásnyújtásra irányuló szerződés teljesítését a Fogyasztó kifejezett kérésére a határidő lejárta előtt megkezdte és gyakorolja felmondási jogát – megtérítését.

A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz Szolgáltató, kivéve, ha Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja, e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.

Elállási jog jegy esetében

Felhívom a figyelmet, hogy a Fogyasztó nem gyakorolhatja az elállási és felmondási jogát a 45/2014. Korm. rendelet 29. § (1) bekezdése c) pontja alapján a 45/2014 Korm. Rendelet 29. § (1) bekezdés l) pontja alapján a szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki, amely feltételnek az előadásokra szóló jegyek értékesítése megfelel, azaz jegyvásárlás esetén a Fogyasztókat sem illeti meg felmondási jog.

Kellékszavatosság

Vásárló a Szolgáltató hibás teljesítése esetén (hibás a teljesítés különösen, ha a termék vagy jegy valamilyen minőségi, vagy mennyiségi hibában szenved) a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet. Fogyasztói szerződés esetén Vásárló az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék, illetve jegy átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait Vásárló érvényesíteni már nem tudja. Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.

Vásárló – választása szerint – kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést Vásárló nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Szolgáltató költségére Vásárló is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.

Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye. Vásárló a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.

A Vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni a Szolgáltatóval.

A Vásárló közvetlenül a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

A szerződés teljesítésétől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Vásárló igazolja, hogy a terméket, illetve a jegyet a Szolgáltatótól vásárolta (számla vagy a számla másolatának bemutatásával). Ilyen esetben a Szolgáltató

csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék, illetve a jegy hibája a Vásárló részére történő átadást követően keletkezett.

Amennyiben a Szolgáltató bizonyítani tudja, hogy a hiba oka a Vásárlónak felróható okból keletkezett, nem köteles Vásárló által támasztott szavatossági igénynek helyt adni. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már a Vásárló köteles bizonyítani, hogy a Vásárló által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt. Ha Vásárló a szavatossági igényét a terméktől, illetve a jegytől – a megjelölt hiba szempontjából – elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék, illetve a jegy egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.

Termékszavatosság

A termék (ingó dolog) hibája esetén a fogyasztónak minősülő Vásárló – választása szerint – érvényesítheti termékszavatossági igényét. A termékszavatosság annyiban tér el a kellékszavatosságtól, hogy ez esetben a forgalmazón keresztül kifejezetten a gyártóval szemben lehet fellépni.

Termékszavatossági igényként azonban Vásárló kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Vásárlónak kell  bizonyítania.

Egy termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Termékszavatossági igényét Vásárló a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. A Vásárló a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.

Vásárló termékszavatossági igényét az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával (Szolgáltató) szemben gyakorolhatja.

A gyártó, forgalmazó (Szolgáltató) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak vagy a forgalmazónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

A termék Szolgáltatóhoz való visszajuttatására az elállás jognál írtak a termékszavatosság esetében is érvényesek.

Jogérvényesítési lehetőségek

Panaszügyintézés helye, ideje, módja

A Vásárló a termék megrendelése során esetlegesen felmerülő panasz, reklamáció, adatbeviteli hiba esetén a Szolgáltatóval a megjelölt elérhetőségek valamelyikén veheti fel a kapcsolatot. A Szolgáltató panaszkezelése minden esetben térítésmentes.

A minőségi panaszok minden esetben kivizsgálásra kerülnek. Szolgáltató a szóbeli panaszt, amennyiben arra lehetősége van, azonnal orvosolja. Ha a szóbeli panasz azonnali orvoslására nincs lehetőség, a panasz jellegéből adódóan, vagy ha a Vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, akkor a Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet vesz fel, amelyet öt évig, a panaszra tett érdemi válaszával együtt megőriz. Szolgáltató a telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás elhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Vásárlónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi a jegyzőkönyv másolati példányát. Minden egyéb esetben a Szolgáltató az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el.

Szolgáltató a hozzá írásban érkezett panaszt 30 napon belül érdemben megválaszolja. Az intézkedés jelen szerződés értelmében a postára adást jelenti. A panasz elutasítása esetén Szolgáltató az elutasítás indokáról tájékoztatja a Vásárlót.

Egyéb jogérvényesítési lehetőségek

Amennyiben Szolgáltató és Vásárló között esetlegesen fennálló jogvita Szolgáltatóval folytatott

tárgyalások során nem rendeződik, a Vásárló jogosult: – Panasztételre a fogyasztóvédelmi hatóságnál;

– Békéltető testület eljárásának kezdeményezésére;

A Békéltető testületek elérhetőségei:

Baranya Megyei Békéltető Testület Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36. Telefonszáma: (72) 507- 154, 06-20-283-3422 Email: kerelem@baranyabekeltetes.hu, info@baranyabekeltetes.hu

Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4. Telefonszáma: (76) 501- 525, (76) 501-500, (76) 501-532 Fax száma: (76) 501-538 E-mail: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu

Békés Megyei Békéltető Testület Címe: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5. Telefonszáma: (66) 324-976 Fax száma: (66) 324-976 E-mail: bekeltetes@bmkik.hu

Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1. Telefonszáma: (46) 501-091, 501-871 E-mail: bekeltetes@bokik.hu

Budapesti Békéltető Testület Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. I. em. 111. Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10. Telefonszáma: (1) 488-2131 E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu

Csongrád Megyei Békéltető Testület Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12. Telefonszáma: (62) 554- 250/118 mellék E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu

Fejér Megyei Békéltető Testület Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúséta tér 4-6. Telefonszáma: (22) 510-310 E-mail: bekeltetes@fmkik.hu

Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a. Telefonszáma: (96) 520-217 E-mail: bekelteto@gymskik.hu

Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület Címe: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15. Telefonszáma: (52) 500-745, (52)500-710 Fax száma: (52) 500-720 E-mail: bekelteto@hbkik.hu, Nemes.Brigitta@hbkik.hu

Heves Megyei Békéltető Testület Címe: 3300 Eger, Faiskola út 15. Levelezési címe: 3301 Eger, Pf. 440. Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék Fax száma: (36) 323-615 E-mail: hkik@hkik.hu

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. III. em. 303- 304. Telefonszáma: 06-20-373-2570 E-mail: bekeltetotestulet@iparkamaraszolnok.hu

Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36. Telefonszáma: (34) 513-010 Fax száma: (34) 316-259 E-mail: bekeltetes@kemkik.hu

Nógrád Megyei Békéltető Testület Címe: 3100 Salgótarján, Mártírok útja 4. fsz 14. Telefonszám: (32) 520-860 Fax száma: (32) 520-862 E-mail: nkik@nkik.hu

Pest Megyei Békéltető Testület Címe: 1055 Budapest Balassi Bálint u. 25. IV/2. Telefonszáma: (1) – 92-7881 Fax: (1) -792-7881 E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu

Somogy Megyei Békéltető Testület Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6. Telefonszáma: (82) 501-000, (82) 501 026 E-mail: skik@skik.hu

Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2. Telefonszáma: (42) 420-180 Fax száma: (42) 420-180 E-mail: bekelteto@szabkam.hu

Tolna Megyei Békéltető Testület Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. Telefonszáma: (74) 411-661, 06-30-664-2130 Fax száma: (74) 411-456 E-mail: kamara@tmkik.hu, monus.greta@tmkik.hu

Vas Megyei Békéltető Testület Címe: 9700 Szombathely, Rákóczi Ferenc u. 23. Levelezési cím: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2. Telefonszáma: (94) 312-356, (94) 506-645 E-mail: pergel.bea@vmkik.hu

Veszprém Megyei Békéltető Testület Címe: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. földszint 115-116. Levelezési cím: 8210 Veszprém Pf.: 220. Telefonszáma: (88) 814-111, (88) 814-121 Fax száma: (88) 412-150 E mail: info@bekeltetesveszprem.hu

Zala Megyei Békéltető Testület Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi út 24. Telefonszáma: (92) 550-513 Fax száma: (92) 550-525 E-mail: zmbekelteto@zmkik.hu

Online vitarendezés;

Online adásvételi szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén a fogyasztók az online vásárláshoz kapcsolódó, határon átnyúló jogvitáikat elektronikusan tudják rendezni a  következő linken https://webgate.acceptance.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&reload=false elérhető online platformon keresztül beadott elektronikus panasz útján.

Bírósági eljárás kezdeményezésére.

Az Általános Szerződési Feltételek egyoldalú módosítása

Szolgáltató jogosult jelen Általános Szerződési Feltételeket a Vásárlók Honlapon történő előzetes tájékoztatása mellett, egyoldalúan is módosítani. A módosított rendelkezések a hatályba lépést követően a Honlap első használata alkalmával válnak hatályossá Vásárlóval szemben, azokat a módosítást követően indított ügyekre kell alkalmazni.

Szolgáltató továbbá fenntartja a jogot, hogy bármikor, bármilyen változtatást, javítást hajtson végre a Honlapon, előzetes figyelmeztetés nélkül. A Szolgáltató továbbá fenntartja a jogot, hogy a Honlapot más domain név alá helyezze át.

Szerzői jogok

A Honlap egésze, annak grafikus elemei, szövege és technikai megoldásai szerzői jogi védelem vagy

más szellemi alkotáshoz fűződő jog védelme alatt állnak.

Szolgáltató a feljogosított felhasználója a Honlapon, valamint a Honlapon keresztül elérhető termékek/szolgáltatások rendelése során megjelenített valamennyi tartalomnak, bármely szerzői műnek, illetve más szellemi alkotásnak (ideértve többek közt valamennyi grafikát és egyéb anyagokat, a Honlap felületének elrendezését, szerkesztését, a használt szoftveres és egyéb megoldásokat, megvalósítást).

A Honlap tartalmának, valamint egyes részeinek fizikai vagy más adathordozóra mentése vagy kinyomtatása a Szolgáltató előzetes írásbeli hozzájárulása esetén engedélyezett csak. A Honlap használata, illetve az ÁSZF egyetlen rendelkezése sem biztosít jogot a Vásárlónak a Honlapon szereplő bármely kereskedelmi névnek vagy védjegynek bármely használatára, hasznosítására. A Honlap rendeltetésszerű használatával járó megjelenítésen, az ehhez szükséges ideiglenes többszörözésen és magáncélú másolatkészítésen túl e szellemi alkotások a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélye nélkül semmilyen egyéb formában nem használhatók fel vagy hasznosíthatók.

Külön megállapodás, vagy az erre a célra szolgáló szolgáltatás igénybevétele nélkül tilos a Szolgáltató által rendelkezésre bocsátott felület, illetve keresőmotorok megkerülésével a Szolgáltató adatbázisát módosítani, lemásolni, abban új adatokat elhelyezni, vagy meglévő adatokat felülírni.

Jelen Általános Szerződési Feltételek hatályba lépésének ideje: 2021. december 21.