Szervezetfejlesztés

A szervezetfejlesztés olyan, mint egy motorból kihozni a legjobb teljesítményt. Lehet, hogy a motor elpöfög egy közepes szinten is, de a piacon lévő éles versenyben, azaz a konkurenciák mellett száguldani szükséges.

Vagyis a szervezetfejlesztés turbó fokozat a szervezet hatékonyságának és életképességének növeléséért.

Legfontosabb területei:

Döntési folyamatok

Kommunikációs rendszer és stílus

Vezetési stílus, konfliktuskezelés

Tervezési módszerek

Vezetők és beosztottak közötti kapcsolatok

Stratégiaalkotás, jövőkép meghatározása, célok kitűzése

Egy cég akkor él túl és akkor növekedik, ha képes együtt dobogni a folyamatosan változó piaci igényekkel.

Sosem volt még ennyire aktuális a szervezetfejlesztés, mint napjainkban!

Milyen szakaszai vannak a szervezetfejlesztésnek?

Előkészítés

Elsőként mindig a céged értékei érdekelnek. Hiszen bármilyen helyzetben is van most, ha van is olyan, amin javítani érdemes, egész biztos, hogy számtalan erény és érték van a céged oldalán. Ezeket akarom megismerni, és majd ezekre fogjuk alapozni a következő lépéseket. Ami itt még fontos lesz: meghatározzuk a célokat és a kereteket, ez fogja adni a közös munkánk vázát.

Feltárás

Muszáj tudnunk, honnan indulunk. Az aktuális állapotának feltérképezése különböző eszközökkel történik. Van ebben dokumentumelemzés, bizonyos munkafolyamatok megfigyelése, kérdőívek, interjúk, stb.

A vizsgálat eredményeit egy összesítő anyagban mutatom be a vezetőségnek.

Fejlesztés

A feltárt adatok fényében tanácsadóként összeállítom a stratégiai tervet, ami mentén a szükséges változások felé tesszük meg a lépéseket. A fejlesztés eszközei a workshopok és tréningek. Mennyiségük és fajtájuk a feltárt eredményektől függ.

Az összeállított stratégiai terv minden részletét egyeztetjük a vezetőség tagjaival, szükség esetén pontosítjuk és korrigáljuk a benne lévő elemeket.

Ellenőrzés, utánkövetés

Nem bízzuk a véletlenre a beavatkozás fázisában tett lépéseink sikerességét. Egy meghatározott idő elteltével monitorozni fogjuk azt. A megvalósítás közben is léphetnek fel nem várt tényezők, amiket azonosítva szükség esetén újratervezünk. Mindeközben szem előtt tartjuk a kezdetekben kitűzött célt, célokat.

A teljes folyamat során aktív és transzparens kommunikáció zajlik. Kulcstényező, hogy mindenki tudja, mi a cél, milyen elemei vannak a fejlesztési folyamatnak, és milyen nyereség várható a közös erőfeszítések következtében. Kell, hogy profitot hozzon, ha már ennyi idő, pénz és figyelem energia kerül befektetésre.

A te cégedet mikor kapcsoljuk turbó fokozatra?

Kérj időpontot!

Az első beszélgetés kötelezettségek nélküli.